Meditatie en mindfulness

Met mindfulness en meditatie ervaar je minder spanningen. je verhoogt je weerstand, je hoofd wordt rustig, je gevoel van geluk stijgt enorm.

Centrale thema’s in de mindfulness;
Niet-oordelen – geduld- eindeloos beginnen – vertrouwen – niet-streven-aanvaarding – loslaten 

Door middel van speciale Mindfulness-technieken leer je in deze opleiding hoe je een open en bewuste levenshouding gaat aannemen. Ingesleten reactiepatronen worden ontmanteld zodat de vrijheid ontstaat nieuwe wegen te verkennen. Zo ontstaat er ruimte voor verandering en heling.
Mindfulness staat voor aandacht, acceptatie en aanvaarding. Met mindulness en meditatie sta je stevig in het leven. Je leert met volle aandacht te zijn bij wat je doet.

Met mindfulness en meditatie kun je je gewoonten en spanningen loslaten. Je komt tot innerlijke rust. Hierdoor wordt je doelmatiger en wijzer. Je krijgt ook meer inspiratie. Talloze wetenschappelijke onderzoeken tonen aan dat mediteren het genezingsproces bijzonder goed en effectief kan ondersteunen. De effecten voor je gezondheid zijn: meer energie, lagere bloeddruk, lagere cholesterol, spierspanning en hartslag, je kunt beter omgaan met stress en een betere ademhaling zijn maar een paar van de voordelen die mediteren je brengt.

Interne dialoog
Eckhart Tolle beschrijft het ego als een interne dialoog die zichzelf steeds bevestigt. Denken over de ene negatieve gedachte vormt de trigger voor een andere negatieve gedachte. Deze activeren steeds nieuwe negatieve gedachten als een automatische piloot. Voor je het weet zie je de positieve zaken niet meer. Deze automatische piloot van gedachten leer je stil te leggen in de mindfulnesstraining.

Je kunt jezelf mediteren aanleren, maar vaak ontbreekt dan de discipline en haal je niet het gewenste resultaat. Je kunt bij mij een training van 8 lessen volgen. Op de planning zie je wanneer ze starten.

Kosten training 8 lessen voor € 168, ,– incl. BTW en hand-out. Bel of mail me om je in te schrijven.

 

Klik hieronder op een van de onderstaande meditaties om te oefenen en je even lekker te ontspannen:

Meditatie zwemmen met dolfijnen 1) Meditatie met dolfijnen:
Word heerlijk ontspannen en blij met dolfijnen (20 min).

 

2) Meditatie om je innerlijke kind te ontmoeten:
Word ontspannen en blij door je innerlijke kind te ontmoeten (24 min).
meditatie innerlijk kind

3) Een fijne ademhalingsmeditatie van de boeddhistische monnik Kelsang Jampa:

Er zijn al vele wetenschappelijke onderzoeken die de vele voordelen van meditatie onderschrijven:

 

Hoe hebben anderen meditatieles ervaren: